On tapahtunut niin paljon sitten viime postauksen. Olen oikeastaan kokonaan lakannut miettimästä Anttia. Viime viikolla olin erään Roopen kanssa miltei joka yö. Miten tähän päädyttiin?

Edellisen viikon torstaina oli melko isot bileet. Antti oli siellä. Minä olin siellä. Roope oli siellä. Roopea en tosin nähnyt koko sinä aikana, vaan pyörin erään toisen jätkän kanssa suurimman osan illasta. Kun olin hetken yksin alkuillasta, Antti tuli juttelemaan minulle. Juttelimme niitä näitä. Myöhemmin illasta käytökseni oli niin säälittävää Antin suhteen, että heti pahimmasta humalatilasta selvittyäni päätin, etten käyttäydy niin enää koskaan. Antti on unohdettava. Enkä sen jälkeen olekaan haikaillut hänen peräänsä. Ainakaan melkein ollenkaan.

Lähtiessäni kyseisistä bileistä, en jaksanut kävellä kotiin asti, vaan menin jatkopaikalle muutaman kaverin kanssa. Siellä päätin, etten lähde kotiin ollenkaan ennen aamua. Ulkona oli liian kylmä. Jäin siis jatkopaikalle rauhalliseen, lukittuun huoneseen nukkumaan yksikseni. Hetken päästä heräsin, kun ovea hakattiin. Kävin avaamassa oven. Siellä oli Roope parin kaverinsa kanssa. En tuntenut heitä ollenkaan. Olin kyllä nähnyt heidät koulussa joskus, mutten ikinä jutellut heidän kanssaan. He halusivat tulla nukkumaan myös. Huoneessa oli neljä sohvaa, joten ajattelin saavani nukkua rauhassa, vaikka päästäisinkin heidät sisään. 

Roope liitti kaverinsa kanssa kaksi sohvaa parisänkymaiseksi yhdistelmäksi ja he pyysivät minua väliinsä nukkumaan. Kieltäydyin. He alkoivat vakuuttelemaan, että voin ihan hyvin tulla sinne nukkumaan. He molemmat seurustelevat. Yhdessä ei ole niin kylmä nukkua. Minä vain naureskelin ja kieltäydyin. Lopulta pojat kantoivat minut väliinsä nukkumaan. Olin niin väsynyt, etten enää jaksanut nousta. Jäin heidän väliinsä. Vaikka minulla oli vain stringit ja rintsikat päällä. 

Nukuin vatsallani. Ensin Roopen käsi lepäsi selkäni päällä. Se hivuttautui pikku hiljaa alemmas. Lopulta niin alas, että päättelin Roopen vain huijanneen seurustelevansa. En kieltänyt. En tiedä miksi. Toivon, ettei hänen kaverinsa huomannut mitään. 

Aamulla kävelimme yhdessä Roopen kanssa luokseni. Meillä oli niin hauska aamu, että päätimme nähdä uudestaan. Hän tulikin uudestaan luokseni heti, kun tulin sunnuntaina takaisin kotiin. Hän jäi yöksi. Sovimme, että tulisin käymään hänen luonaan keskiviikkona, sillä muina päivinä olin niin kiireinen. Kuitenkin maanantaina päädyin hänen luokseen, kuten myös tiistaina. Molempina päivinä lähdin vasta aamulla.

Torstaina Roope lähti kotikaupunkiinsa. Silloin minua suorastaan hirvitti edessä oleva yksinäisyys. Olin ollut epätavallisen seurankipeä tutustumisemme jälkeen. Vaikka yleensä suorastaan nautin olla yksin - joskus jopa odotan sitä, että pääsen pois ihmisten seurasta - toivoin kipeästi, että Roope jäisi viikonlopuksi seuraani.

Nyt viikonlopun jälkeen olen taas oma itseni. Yksinolo ei ole ollutkaan niin kamalaa. Siitä huolimatta odotan innolla Roopen näkemistä.